UWAGA: Ważne zmiany w pobraniach DHL i DPD Zobacz szczegóły ›

Pobranie

Co to jest pobranie?

Pobranie lub w skrócie „COD” (ang. cash on delivery) jest to po ubezpieczeniu najczęściej wybierana usługa dodatkowa przy wysyłkach kurierskich. Polega na tym, że kurier przy doręczeniu przesyłki pobiera zadeklarowaną przez nadawcę kwotę od odbiorcy.

Kto komu zwraca pobranie?

Niektóre firmy zwracają pobrania bezpośrednio do Naszych klientów, a niektóre najpierw przelewają pobrania do płatnika (czyli do Nas), a my tego samego dnia wysyłamy przelew do Naszego klienta.

Firmy, które bezpośrednio zwracają pobrania do klienta to: Poczta Polska oraz FedEx.

Firmy, które zwracają pobranie do Nas, a my przekazujemy pieniądze do klientów: DHL, DPD, UPS, ET Logistik.

Jak długo trzeba czekać na zwrot pobrania?

Długość zwrotu pobrania jest zależny od wybranej usługi od firmy kurierskiej.

DPD oraz ET Logistik - pobrania są zwracane przez Nas w ciągu 10 dni roboczych od doręczenia.

W DHL oraz UPS pobrania przekazujemy do zwrotu do 7 dni roboczych od doręczenia przesyłki.

Poczta Polska i FedEx pobrania przekazują do zwrotu w czasie maksymalnie do 14 dni roboczych.

Co w przypadku pomyłki przy kwocie pobrania?

W przypadku pomyłki przy wpisywaniu kwoty pobrania, jeśli przesyłka jest nadal nie odebrana, a nowa kwota nie rozpoczyna kolejnego tysiąca zmiany można dokonać dzwoniąc do Naszej firmy bądź poprzez kontakt mailowy.

Jeśli przesyłka została nadana to zmiany można dokonać jedynie mailowo i zmiana jest wykonywana w czasie około jednego dnia roboczego – firma kurierska musi przyjąć Nasz pisemny wniosek.

W przypadku gdy zapomnieli Państwo o wpisaniu kwoty pobrania to należy skontaktować się z Nami w celu anulowania przesyłki bez pobrania i zwrotu kosztów i należy założyć przesyłkę na nowo. Nie mamy możliwości edycji ze względu na późniejszą różnicę w cenie – to samo dotyczy przesyłek w których należy usunąć pobranie.